Kokoomus Oulussa

Kokoomuksen Oulun valtuustoryhmä 2017-2021

Valtuustoryhmä

Kokoomuksen Oulun valtuustoryhmään kuuluvat varsinaiset valtuutetut Juha Hänninen, Jarmo J. Husso, Mari-Leena Talvitie, Janne Heikkinen, Minna Åman-Toivio, Hanna Keskiaho, Lyly Rajala, Tomi Kaismo, Milla Kynkäänniemi, Jari Laru, Sami Pikkuaho, Mikko Merihaara ja Niilo Heinonen sekä varavaltuutetut Minna Lehtovaara, Johanna Koskelainen ja Pekka Simonen. Kokoomuksen Oulun kunnallisjärjestön puheenjohtaja Heidi Kemppainen kuuluu myös valtuustoryhmään. Valtuustoryhmän puheenjohtajana toimii Janne Heikkinen ja varapuheenjohtajana Jarmo J. Husso.

Seuraavat Oulun kaupunginvaltuuston kokoukset ovat:  8.10., 12.11., 10.12. ja 17.12.

Seuraa kokouksia livenä täältä: https://www.ouka.fi/oulu/oulu-tietoa/suorat-lahetykset

Kunnallisjärjestö

Kokoomuksen Oulun kunnallisjärjestö on jäsenenä piirissä eli Pohjois-Pohjanmaan Kokoomuksessa ja puolueessa eli Kansallisessa Kokoomuksessa. Kunnallisjärjestön jäseniä ovat oululaiset Kokoomuksen paikallisyhdistykset, joita on tällä hetkellä 12. Kunnallisjärjestö huolehtii esimerkiksi vaalityöstä Oulussa ja asettaa ehdokkaat kuntavaaleihin. Kunnallisjärjestö toimii niin järjestöllisenä, koulutuksellisena kuin poliittisenakin organisaationa. Käytännössä kunnallisjärjestö toimii yhteistyössä Kokoomuksen Oulun valtuustoryhmän kanssa. Valtuustoryhmän jäsenillä on puhe- ja läsnäolo-oikeus kunnallisjärjestön hallituksen kokouksissa ja kunnallisjärjestö voi tehdä pohjaesityksiä poliittisiin kysymyksiin tai luottamushenkilövalintoihin, joista valtuustoryhmä lopullisesti päättää. Kokoomuksen Oulun kunnallisjärjestö on rekisteröity yhdisys ja sen toimintaa sääntelee yhdistyslain lisäksi yhdistyksen omat säännöt, mutta myös puolueen ja piirin säännöt sekä yhteisesti sovitut periaatteet.

Kokoomuksen Oulun kunnallisjärjestön hallitukseen kuuluvat: puheenjohtaja Heidi Kemppainen, varapuheenjohtaja Hanna Keskiaho, taloudenhoitaja Anna-Liisa Lämsä sekä hallituksen varsinaiset jäsenet Kaisu Tuomi, Sami Pikkuaho, Niilo Heinonen, Mervi Haahti, Harri Kuoppamaa, Juho Kupiainen, Henna Perätalo sekä Emma Salminen.

Seuraavat kunnallisjärjestön kokoukset ovat:  3.10., 8.11., 4.12.

Oululaiset kokoomusyhdistykset

Merikosken Kokoomus:  puheenjohtaja Juhani Suopanki, 050 064 4920