Eduskuntavaalit 2019

Vuoden 2019 huhtikuun 14. päivä valittiin jälleen 200 kansanedustajaa, joista  18 edustaa Pohjois-Pohjanmaata Eduskunnassa nelivuotiskauden. Vuoden 2019 vaaleissa Kokoomus sai ääniä 28382 kappaletta(2015 – 27089 kappaletta). Näistä lämmin kiitos jokaiselle Kokoomuksen ehdokkalle äänensä antaneelle. Vaalipiiristä valittiin kaksi Kokoomuksen edustajaa, oululaiset Janne Heikkinen ja Mari-Leena Talvitie.

Suomi on monien suurten muutosvoimien edessä. Eurooppa on kasvukriisissä. Väestömme ikääntyy. Työvoiman määrä vähenee. Julkisten palveluiden tarve kasvaa. Kilpailukykymme on heikentynyt. Elinkeinorakenteemme on murroksessa. Näihin muutosvoimiin vastaaminen edellyttää Suomelta jämäköitä rakenteellisia uudistuksia. Rakenteita on kyettävä uudistamaan, jotta saamme Suomeen uusia työpaikkoja, parempia palveluita ja lisää hyvinvointia. Tulossa ei ole helppoja vuosia tai jakovaraa uusiin poliittisiin pikavoittoihin.

Vaalikauden 2019-2023 Kokoomus tulee tekemään työtä oppositiossa. Kokoomus etsii jatkuvasti keinoja ratkaista Suomen haasteet ja kun haasteet ovat mittavia, ne eivät välttämättä ratkea näteillä puheilla. Tulokset ratkaisevat, kansalaisilla on oikeus vaatia meiltä tuloksia ja me tarvitsemme järjestelmän joka kykenee niitä tuottamaan.

Kokoomuksen listalla vuoden 2019 vaaleissa oli asetettu seuraavat hienot ehdokkaat.

Kokoomuksen ehdokkaat Oulun vaalipiirissä

Gallén, Tiina